Hoće li film Quo Vadis, Aida osvojiti Oscar?

ZAVRŠENO

dan
0
0
sat
0
0
min
0
0
sek
0
0
EPILOG: Hoće li film Quo Vadis, Aida osvojiti Oscar?

~ vaš izbor

check_box

-

DA | 33,3 % |
NE | 66,7 % |

Ako želite podijeliti rezultate, ovdje možete preuzeti embed code:

Kako naglašava filmski kritičar Marko Njegić, „na dodjeli Oscara oduvijek je bilo politike“, ali posljednjih godina izaziva veću pozornost i glasnije reakcije javnosti. „Quo Vadis, Aida?“, film koji dolazi iz susjedne Bosne i Hercegovine, pod redateljskom palicom i hrvatskoj javnosti dobro poznate Jasmile Žbanić (koja u ovom slučaju potpisuje i scenarij), nedvojbeno obiluje povećom dozom politike, portretirajući tragičan genocid u Srebrenici na koji nitko ne može ostati ravnodušan. Riječ o fikciji koja vrlo vjerno prepričava događaje koji su potresli svijet, a ujedno i o drugom kandidatu bosanske kinematografije za Oscara (nakon što je Ničija zemlja Danisa Tanovića osvojila Oscar 2002. godine) koji dosta dobro stoji na kladionicama desetak dana prije ceremonije dodjele nagrada.

Prema Njegiću, najveći favoriti za Oscar u kategoriji najboljeg stranog filma su upravo „Quo Vadis, Aida?“ i danski kandidat “Another Round” Thomasa Vinterberga koji se, pomalo neočekivano, našao i na užem popisu kandidata za najboljeg redatelja. Potonji je film, barem prema kladionicama, najveći favorit u ovoj kategoriji, no bosanski kandidat je zaradio brojne hvalospjeve i pozitivne recenzije. Najskuplji bosanski film u povijesti itekako vrijedi uloženog novca, tvrdi Deadline, ističući maestralnu izvedbu glumice Jasne Đuričić koja u filmu glumi prevoditeljicu u vihoru rata i srpskog zauzimanja Srebrenice 1995. godine, zbog čega je bila izložena brojnim kritikama u Srbiji.

Intercept se pak poziva na dugogodišnju tradiciju i uvriježenu praksu prema kojoj filmovi u kojima su glavni protagonisti civili, a ne heroji u uniformama (Spašavanje vojnika Ryana…) u pravilu – ne osvajaju nagrade. A onda opet, film je naišao na odličan prijem i osvojio brojne nagrade, a osim ratnih zbivanja, dodatnu političku dimenziju filmu daje ekipa koju predvodi redateljica, prikazujući priču o ženi i muslimanskim žrtvama rata. S druge strane je danski film muškog redatelja, s pričom o četiri muškarca i njihovoj krizi srednjih godina, koji bi u nekim drugim okolnostima (ranijim vremenima) sigurno ugrabio nagradu. Ovako, nacija je napokon dobila naratora kakvog zaslužuje, a gledatelji trebaju, što bi se moglo pokazati presudnim.