EPILOG: Hoće li hrvatski animirani film ući u uži izbor kandidata za Oscar?

ZAVRŠENO

dan
0
0
sat
0
0
min
0
0
sek
0
0
78,6 %

Kolektivna inteligencija

(postotak točnih odgovora)

Kultura

Kolektivna inteligencija

Hoće li hrvatski animirani film ući u uži izbor kandidata za Oscar?

 DA ~ 21,4%

 NE ~ 78,6%

www.analogika.hr/kolektintel/  


„Slučajna raskoš prozirnog vodenog rebusa“ gotovo se posve slučajno prometnula u jednu od najvažnijih vijesti iz hrvatske kulture u ovoj godini nakon što je, bez velikih pretenzija, animirani film Dalibora Barića ušao na širi popis nominacija za ovogodišnjeg Oscara. Priznanje u obliku nominacija za najprestižniju nagradu u svijetu sedme umjetnosti bilo je neočekivano čak i za autora, a kamoli za širu domaću javnost, kojoj je još Dušan Vukotić jedna od najčešćih asocijacija na spomen animiranog filma, unatoč činjenici da je Vukotić Oscara pobrao davne 1962. godine.

I to u kategoriji najboljeg kratkometražnog animiranog filma, dok se Barić našao u prestižnom društvu gotovo tridesetak izdanja s nominacijom u kategoriji dugometražnog crtanog filma, zaradivši svojih pet minuta slave. Ne samo u domaćim, veći i u stranim medijima: njegov one-man-show Variety je ocijenio neobično zadovoljavajućim („strangely rewarding“), utrpavši ga u jedinstven kontekst, zajedno s velikanima kao što su Tarkovsky, Cronenberg ili Godard, a prosjek (relativno malog broja) ocjena na IMDb-u trenutno se kreće oko impresivnih 7,4. Pa ipak, sve to nije bilo dovoljno za prolazak u zadnji krug kvalifikacija i ulazak na popis od svega pet uradaka među kojima će se tražiti ovogodišnji laureat. Teško je takav rasplet okarakterizirati neočekivanim, jer Barić od samog početka nije bježao od uloge autsajdera, koji se teško može nositi s američkom produkcijom. Na tragu tog razmišljanja raspoređeni su i glasovi korisnika Kolektivne inteligencije, od kojih je tek neznatno više od petine onih naivnih ili dobrodušnih očekivalo pojavljivanje hrvatskog animiranog filma na konačnom popisu kandidata za Oscar. Sukladno očekivanjima, na tom popisu dominira američka produkcija, ali to doista ne mijenja ništa bitno na stvari, jer kako naglašava Variety, „dok je god autora poput Barića, ne treba se bojati za dobrodošlu i zdravu neobičnost žanra“.